الزمان
بركات: المنتخب الأولمبي كان يستطيع الوصول لنهائي أولمبياد باريس..وصلاح اختيار ميكالي الأول الانتخابات الرئاسية في الجزائر: غلق مكاتب الاقتراع وبدء فرز الأصوات نائب وزير التعليم: قراراتنا جزء من استراتيجية مستمرة حتى 2030.. وليست فردية وزير الداخلية يستقبل نظيره السعودي في إطار تدعيم التعاون الأمنى بين البلدين نيكول كيدمان أفضل ممثلة في ختام مهرجان فينيسيا السينمائي محمود محيي الدين: تخارج الدولة من المشروعات يتطلب عقودا من الزمن هيئة الدواء تخصص خطا ساخنا للإبلاغ عن نواقص الدواء افتتاح 13 معرض أهلاً مدارس بالبحيرة لتوفير المستلزمات الدراسية بتخفيضات 30٪ محافظ الإسماعيلية يتابع منظومة النظافة العامة و رفع الإشغالات والتعديات بمركز ومدينة الإسماعيلية وأحيائها الثلاث مئات الإسرائيليين يشاركون في مسيرة جنوب تل أبيب للمطالبة بإبرام صفقة تبادل كفرالشيخ: تنظيم قافلة بيطرية مجانية بقرية أبو ريا بالرياض ضمن المبادرة الرئاسية حياة كريمة بطول 2 كيلو متر.. نائب محافظ قنا يتفقد أعمال الرصف بالطريق الجديد المؤدي لمجمع المواقف
رئيس مجلس الإدارة ورئيس التحريرإلهام شرشر

فن

مي القاضي: غادة عبد الرازق ممثلة قوية وصيد العقارب كان أحلى كواليس

حلت الفنانة مي القاضي ضيفة على برنامج الستات والذي يقدمه كلًا من الإعلامية مفيدة شيحة وسهير جودة عبر قناة النهار، وكشفت مي القاضي عن تفاصيل أدوارها رمضان الماضي في صيد العقارب ورحيل.

وتحدثت مي القاضي عن تفاصيل أدوارها في مسلسل "صيد العقارب" ومسلسل "رحيل"، وقالت: في ستات كتير بتخون بس في رحيل أنا مكنتش خاينة، في رحيل هي اتظلمت جامد فقررت تاخد حقها وإنها مش هتبقى ضعيفة وهتاخد حقها غصب عن أي حد".

وعن توقيت اختيارها للأدوار، قالت كاشفة: صيد العقارب كان الأول وبعد رحيل"، موضحة: "الدورين كانوا مختلفين جدًا عن بعض، بحب جدًا صيد العقارب وليه حتة في قلبي لوحده وبحب كواليسه".

وتابعت: "رحيل بحب الدور لإنه كان دور في دراما تقيلة، كانت بنت شعبية وده بعيد عني شوية فبيبقى تحدي أكتر وده بيخرج من الممثل أحلى".

وكشفت مي القاضي عن سبب حبها لكواليس مسلسل صيد العقارب، قائلة: "الأجواء كانت حلوة وهي حاجة مالهاش أسباب كانت أحلى كواليس صيد العقارب"، مضيفة: "غادة عبد الرازق ممثلة قوية جدًا، وبيبقى فيه ممثلات أقوياء بس بتبقى اهتماماتهم باللبس وبالفاشون مش قد غادة عبد الرازق فأنا بحب التركيبة بتاعتها هي فيها كل حاجة".

وعن طبيعة شخصيتها، أوضحت: "لحد السنة اللي فاتت كنت خجولة الا قدام الكاميرا ده بالنسبالي المساحة اللي باخد فيها راحتي وأنا بعمل شخصية حد تاني، وحاسة إني اتغيرت".

وعن سهولة العمل في الوسط الفني، أوضحت: "لا مش سهل شغلنا مش سهل خالص كل خطوة اللي بعدها أصعب دايمًا، بدايتي كانت سهلة لكن المشوار مكنش سهل، ولازم طول الوقت أشتغل على نفسي".

click here click here click here nawy nawy nawy